חדשות
במכתב פוסקים האחים הרבנים: כי עשרה שלא שמעו קריאת התורה צריכים להשלים, אבל אם רוב הציבור כן שמע, אינם יכולים לכפות על הציבור להשלים איתם, אבל אם הציבור מסכים להם אז מותר.
פסק זה מגיע לאחר שגדולי ישראל פסקו –בנוגע לשבתות שעברו- כי אין להתפלל במנין כלל, והיו מי שהפסידו פרשיות, ועכשיו שמשרד הבריאות מאשר, יצטרכו כל המפסידים להשלים פרשיות בתנאים שנרשם במכתב.
עוד הורו, כי "מי שחושש ורוצה להמשיך להתפלל בביתו, יכול להמשיך להתפלל בביתו ללא שום חשש ונדנוד, כיון שהוא חשש פיקו"נ". הם שבו והדגישו כי "אנשים מבוגרים מעל גיל 65, כדאי שיתפללו בבית, וכן אנשים שאינם בריאים לגמרי, ימשיכו להתפלל בביתם, ולא יצאו להתפלל במנין כלל".
במכתב אף התייחסו לשמיעת שירים בתקופה זו, וכן לסוגיית תספורת וגילוח בימים אלו, ובפרט ביום שישי הקרוב.
הם שבו ופרסמו את פסק אביהם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כי במניני התפילות המתקיימים במרחבים הפתוחים והחצרות, אין לברך בהם ברכת מעין שבע, אף אם מתפללים בהם בקביעות בכל ימות השבוע. אמנם בעיר העתיקה המנהג לברך אף במצב כזה ברכת מעין שבע.
ואולם, מקום פתוח שתחמו אותו לזמן קצוב לטובת התפילות בלבד, ואין עושים בו שום שימוש אחר, רשאים לומר בו ברכת מעין שבע.
את המכתב חותמים האחים הרבנים הגאונים שליט"א, בתפילה שיסיר מעלינו הקב"ה את הנגף, וישלח משיח צדקנו לגאלנו, ונראה בבית מקדשנו, ובתחיית המתים במהרה בימינו, אכי"ר.