שמירת הברית
(צילום: By Andrey_Popov/shutterstock)

יהדות

שמירת הברית

שמירת הברית היא הדבר שבנ"י התחייב עליו עוד לפני ימים ימימה. רבי שמעון בר יוחאי, הקדוש הנורא, מבאר לנו מדוע פגם הברית הוא דבר חמור ביותר. קִראו
אריה ניסן
הוספת תגובה
שמירת הברית
(צילום: By Andrey_Popov/shutterstock)
אא

רבי שמעון בר יוחאי מביא בזוהר הקדוש (ח''א קפח ריט) שעל פגם הברית והוצאת זרע לבטלה בכל אופן שהוא, אין מועילה תשובה ואמר בזו הלשון "מאן דאושיד זרעא ברוקניאח" ואין מועילה תשובה, והנשמה צפוייה לעונשים כבדים!! על כן, ירדה נשמתו הקדושה של רבי נחמן מברסלב זי''ע לעולם, על מנת לתת תיקון לחטא הזה, ולחזק את הנשמות הנשברים מהחטאים, ואת אחינו היקרים שלא יפלו ברוחם וייאשו עצמם... אם אירע לאדם מקרה בלתי טהור או שנכשל בפגם זה- חובה עליו באוטו היום לומר "תיקון הכללי" ולאחר האמירה שיעשה ווידוי, ויקבל על עצמו שיותר לא יעשה את זה שוב..(ואדם שאומר זאת ולאחר מכן חוזר על זה שוב, כאילו עושה צחוק מה'). וחובה עליו לטבול באותו היום במקווה.. ולאחר מכן לומר את "התיקון הכללי" ובחסדי ה' העצומים, יתברך ותתקבל תשובתו, ויוכל לתקן את פגם הברית אשר פגם על ידי טבילה, ו"תיקון הכללי"- והוא תיקון למקרי לילה..

ואלו הם העשרה מזמורי תהילים: טז', לב', מא', מב', נט', עז', צ', קה', קלז', קנ'. והם תיקון גדול ומי שאומר אותם בכל יום ובפרט באותו היום שקרה לו המקרה אינו צריך לפחד עוד מהפגם הנוראי הזה כי בודאי נתתקן על ידי זה. הבטחת רבנו (ר' נחמן מברסלב) זצ"ל רבנו ז"ל ייחד שני עדים נאמנים רבי אהרון מברסלב ותלמידו רבי נפתלי מנעמרוב, והבטיח ואמר בפניהםמי שיבוא על קברו ויאמר שם אלו העשרה מזמורי תהילים, ויתן פרוטה לצדקה עבורו, אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאד מאד חס ושלום, אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו, ואמר: "אשתטח לאורך ולרוחב להיטיב עמו בפיאותיו אמשכהו ואוציאהו משאול תחתיות, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה מזמורי תהילים מועילים מאד מאד", ואמר שהוא "תיקון כללי", כי לכל עברה יש לה תיקון מיוחד, אבל תיקון זה זה תיכון הכללי! הוצאת זרע לבטלה גורמת לקשיי פרנסה,פגמים באברים מסויימים וכו'...וכל הצרות, קשיי פרנסה, החולאים, המירירות והיסורים שיש לאדם - הכל נובע מהחטא החמור והנורא של פגם הברית.

מהו פגם הברית? כל דבר שקשור לניאוף והוצאת זרע לבטלה- זה פגם הברית. עצות לשמירת הברית יאמר תמיד אמת. יעשה חסד עם מי שלא יצפה לתשלום גמולו. היה רודף שלום. ישתדל להחזיר בני אדם בתשובה. היה זהיר במצוות הציצית- (חכמים סוברים שאדם שלבוש בציצית כל 2 שניות זה "מצוות עשה", ואדם שלובש כל יום במשך שנה זה יותר מי 4 מיליון מצוות עשה). יתן צדקה- (כתוב בגמרא שמי שנותן צדקה ה' ה' בכבודו ובעצמו מברך אותו ב-6 ברכות, ומי שרואה עני ואין לו שום פרוטה לתת לו- עם מברכו ומנחם אותו- ה'מברך אותו ב11 ברכות!). ילך לקברי צדיקים. יטבול במקווה. תאוות הניאוף אינו נרחק מן האדם אלא ע"י הרחקת ראות עין והמחשבה. עיקר פגם בברית הוא על ידי עצבות, וכן להיפך עיקר שמירת הברית היא על ידי שמחה. (בשני המצבים אסור לראות או להוציא זרע לחינם).

לפרש שיחתו לפני השם יתברך בלשון שלו , ויספר להשם יתברך על כל העברות שנכשל בהם, ויבקש מלפניו יתברך שיסלח לו על העבר ושיעזרהו שמעתה יתקדש באמת. וזה עיקר השמחה ותענוג שיש להשם יתברך בעולם הזה. וזכור! שאדם שמתקן מידה רעה זו משמח את ה' שמחה עצומה, וחכמים אומרים שאדם שמתקן מידה זו צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד בעמדתו, וגם חכמים סוברים שאדם שמתקן מידה רעה זו כאילו סיים את כל הש''ס...! ואדם שלא הוציא וצפה ומראות אסורים ה' ועל מלאכי השרת וגדודי השרת מברכים אותו כל ימי חייו! לעשות ווידוי, חרטה, ושיתקבל על עצמו לא לחזור על מעשה רע שכזה, רק להישתדל מהיום והלאה להישמר מהחטא, ולצאת לדרך חדשה, התחלה חדשה, ולא להיתייאש, לא להישבר לייצר הרע, כי כל ההתחלות קשות וצריך להתחזק בכל פעם מחדש.

כי הרי אין ייאוש בעולם הזה כלל!! וצריך לשמור ולא לחשוב על זה בכלל ולהימנע. שכרו של שומר הברית על ידי תיקון הברית, יש לו פרנסה בלי טורח מבחינת "מן". נתרומם מזלו וזוכה לעושר ואושר. אינו זקוק לרופא ולתרופות, מכיוון שנתרפא בכל מאכל ומשקה. זוכה לבנים חיים בני קיימא. זוכה שזרעו יחברו פירושים על התורה. נקרא צדיק וזוכה לבנים צדיקים. זוכה לשלום בית אמיתי. ה' יתברך שומרו ומסתירו משונאיו, ואין שום דבר יכול להזיקו זוכה לתפילה.

לאמונה בה' יתברך. והוא זוכה לקרב את הגאולה. זוכה להבין בכל מקום שילמד. נתחזק ביצרו הטוב. נתבטל ממנו העצבות והליצנות. ניצול מהגיהנום ומהעונשים שיש בקבר. זוכה להיות בשמחה תמיד. עיקר הגאולה תלוי בתיקון הברית. עונשו של הפוגם בברית גורם לו לקשיי פרנסה. נעשה בעל חוב. באים עליו יסורים וחולאים רעים. קשה לו למצוא זיווג. אינו זוכה לטיפת שלום בית, אלא רק למריבות ושליטת השטן בבית . בניו מצערים אותו, ואינם שומעים לו. סכנת דרכים בא על ידי פגם הברית. כל ימיו כעס ומאכובים. על ידי תאוות הניאוף יכול לבוא לשיגעון.

על ידי זנות עם נכרית (שכיבה עם גויה) בא שמד (הרג). נופל לשער החמישים של הטומאה שמשם כמעט ואי איפשר לצאת חס ושלום. הוצאת זרע לבטלה מכעיסה את השם יתברך יותר מכל העבירות הקיימות בתורה. אינו זוכה לקמום בתחיית המתים. כאילו שופך דמים והריהו מי שמוציא זרע לבטלה חייב מיתה! המוציא זרע לבטלה כאילו הביא את בניו קרבן לעבודה זרה. וגם המוציא זרע לבטלה חייב סקילה. (סקילה זה ההרג הכי חמור מכל המיטות האכזריות זה שסוקלים את אדם שהשחיט את זרעו לחינם באבנים ועם עדיין לא מתים זורקים אותו מקומה עצומה ולאחר מכן זורקים עליו אבן בגודל עצום וכל הגוף מתרסק לכל עבר) מביא את האדם לעצבות.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי