מסכת פסחים
בסרטון: הדף היומי היום לצפיה - פסחים מ"א
דף מא עמוד א
-התנאים נחלקו מה המקור לכך שאסור לאכול קרבן פסח המבושל בשאר משקין, ונחלקו אם גם צלי קדר אסור.
-בשלו לקרבן פסח ואח"כ צלאו או שצלאו ואח"כ בשלו - חייב מלקות על אכילתו.
-קרבן פסח שצלאו כל צורכו - לא חייב מלקות על אכילתו.
-אכל כזית בשר חי מקרבן פסח - לא חייב על כך מלקות, אך גם לא מותר לכתחילה לאוכלו חי.
-המבשל בחמי טבריא בשבת - פטור, ופסח שבשלו בחמי טבריא - חייב כי עבר משום צלי אש.
דף מא עמוד ב
-אכל קרבן פסח כשהוא נא או כשהוא מבושל - לדעת רבא: לוקה שתים, לדעת אביי: לוקה אחת.
-אכל כזית נא מקרבן פסח בערב פסח מבעוד יום - פטור ממלקות, אך אם אכל כזית נא בליל פסח משחשיכה - חייב מלקות.
-אכל כזית צלי בערב פסח מבעוד יום - לא פסל את עצמו מלאוכלו בליל פסח עם בני החבורה שנמנה עמהם על פסח זה במקום אחר.
-לדעת רבי: גם אם בישל את קרבן הפסח בערב פסח מבעוד יום ואכלו משחשיכה חייב מלקות.
-אכל כזית מקרבן פסח כשהוא צלי בערב פסח מבעוד יום - חייב מלקות.