גדולי ישראל
רבנו הקפיד על חגורת האבנט כפסק השו"ע סימן מ"ו סעיף א: כשחוגר חגורו [או לובש האבנט – הרמ"א] יברך אוזר ישראל בגבורה. וביאר הט"ז שם שאבנט זה מפני הצניעות. ומפני כן נזכר כאן לשבחם של ישראל: אוזר ישראל בגבורה, שאומות העולם חוגרים מפני היופי וישראל אף מפני הצניעות – שלא יהא לבו רואה את הערוה. וכבר נודע כמה הקפיד רבנו על דרכי הצניעות, וכל חכמתו הייתה בבחינת "ואת צנועים חכמה" ורבים הם הסיפורים על צניעותו המופלגת.
וכבר נודע ששאול זכה למלכות בשכר צניעות שהייתה בו, וכן רבנו זצ"ל. ונתקיים ברבנו מאמר הנביא ישעיהו: "והלבשתיו כתנתך, ואבנטך אחזקנו, וממשלתך אתן בידו".