מסכת יומא
This is a modal window.
דף ה עמוד א
* הגמרא מביאה ארבעה הבדלים בין מי שסובר שכל הכתוב במילואים מעכב בהם ובין מי שסובר שרק דבר המעכב לדורות מעכב בהם: סמיכה, תנופה, פרישת שבעה, ריבוי שבעה ומשיחה שבעה.
* אם עשאה לסמיכה/לתנופה שירי מצוה - מעלה עליו הכתוב כאילו לא כפר וכפר.
* הגמרא מבררת את טעמו של מי שסובר שכל הכתוב במילואים מעכב.
דף ה עמוד ב
* הגמרא מביאה את המקור לכך שאף מכנסי כהונה לבשו בימי המילואים, וכן את המקור לכך שהיה על אהרן ובניו להקריב בימי המילואים מנחת חינוך.
* הגמרא מביאה את המקור לכך שאף קריאת פרשת המילואים על ידי משה לכל ישראל היתה מעכבת במילואים.
* האמוראים נחלקו כיצד הלביש משה את אהרן ובניו במילואים - אהרן ואח"כ בניו או אהרן ובניו בבת אחת. (והגמרא מבארת שהמחלוקת היא בנוגע לאבנט, אך את הכתונת והמצנפת לדעת כולם הלביש תחילה את אהרן ורק אח"כ את בניו).
ההבטחה הגדולה של רבי חיים פלאג'י זצוק"ל > "פעם בשנה" שאסור לכם לפספס - לחצו כאן עכשיו >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו