חדשות
תופעה חדשה מדאיגה את משטרת ישראל: נוכלים אורבים ללקוחות בחנויות ומצלמים בחשאי את פרטי כרטיס האשראי שלהם, ובאמצעות כך, עוקצים עשרות אלפי שקלים.
תושב תל אביב שנעקץ סיפר לאתר 'מאקו' כי "לא שמתי לב בכלל שהוא צילם את כרטיס האשראי שלי בטלפון. מסרתי את הכרטיס למוכר. לא חשבתי שזו הסיבה שלאחר מכן גילתי שמישהו רכש על חשבוני מוצרים באלפי שקלים".
בפוסט שפרסמה תושבת תל אביב נוספת בפייסבוק היא כתבה: "עוקץ אשראי חדש בעיר; משתפת אתכם כדי להעלות את המודעות לשיטת העבודה של הנוכלים: עשיתי הזמנה מוולט. בערך רבע שעה לאחר ביצוע ההזמנה אני מקבלת שיחת טלפון מבחור שמציג את עצמו כבעל המסעדה ממנה התבצעה ההזמנה/ אחמ"ש במקום ומספר לי שכרטיס האשראי שלי שמוזן בוולט לא עבר, כנראה מדובר בתקלה אצלם, ומבקש ממני את פרטי האשראי מחדש".
לא היה מדובר בעובד של המסעדה אלא באדם שעקץ את פרטי האשראי שלי והלך לחגוג. סיפור מביך שהמסקנות שלו ברורות מאליהן, אם הזמנתם מוולט - התקשורת צריכה להתבצע אך ורק מולם באמצעות הצ'אט וכמובן, לא מומלץ לתת פרטי אשראי בטלפון.
מספר הטלפון שממנו קיבלתי את השיחה היה 0526835246, לפי אפליקציות זיהוי מספרים למינהן השם של בעל המספר הוא הילאל. אם קיבלתם שיחה מהמספר הזה הייתי ממליצה לבדוק את פירוט חיוביי האשראי שלכם".
בתוך כך, חברת החשמל מזהירה כי נמשכים הניסיונות להונאת לקוחות באמצעות דוא"ל. לפני כחודש התקבלו בחברת החשמל התראות מלקוחות אשר קיבלו דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מידית.
בשעות האחרונות מתקבלות התראות חדשות לפיהן מופצת הודעה כזאת בשנית, תוך שימוש בתמונה של שקע ותקע על מנת לשכנע את לקוחות החברה כי מדובר בהודעה מטעם חברת החשמל.
"שלום לך. להזכירך, המועד האחרון לתשלום חשבון החשמל באחד או יותר מחשבונות החשמל שלך חלף. נבקשך להסדיר את התשלום בהקדם. מומלץ לאשר את התשלום כעת באתר. באזור האישי שלך קיים מידע על כלל החשבונות שלך וגישה לתשלום מהיר באמצעות כרטיס האשראי. תודה, חברת החשמל", נכתב במסרון אותו קיבלו ככל הנראות מאות אנשים".