רץ בוואטסאפ
This is a modal window.
"רבי עקיבא בן מהללאל אומר: הסתכל בשלושה דברים ואין אתה בא לידי עבירה – דע מאין באת, ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון" (פרק ג משנה א)
המלאכים לא יכולים לשפוט את האדם, כי אין להם יצרים והם לא יודעים מה זה ניסיונות. כך גם היה אצל משה רבנו כשהוא בא לקבל את המלאכים והם באו בטענות כלפי הקב"ה
לכן עלינו לפרש את הדברים בצורה שונה: למה הקדים את המילה דין למילה חשבון - מה הכוונה ומה המשמעות?
כאשר אדם יעלה לבית דין של מעלה יראו לפניו דברים שהוא אמר בעצמו על מה שאחרים עשו- הוא רצח, הוא גנב, זה ראוי לו כך וזה אחרת.
אחרי זה יראו לו את הדברים שהוא עשה בהתאם למה שהוא אמר. ממש אותן סיטואציות שהוא חרץ עליהם את הדין וכך ידונו - האם כדאי להקל או להחמיר?
הרי הוא עשה גם דברים טובים ומצוות והכל עולה על כף המאזניים כדי לבדוק האם האדם ראוי להיות בגן עדן ובעולם הבא.