יהדות
הרב אורי טיגר: "כבוד הרב אני עובד כרגע על ה"דרך איש", כל הכללים של "החזון איש" ורציתי לשאול את כבודו כמה דברים שלא מובנים ומפריעים לי".
"יש את החזון איש הידוע (ריש כלאים) שאומר כי "אין כח רוב אלא במושב בית דין", כלומר הוא העריך פה שאם יש רוב בפוסקים - אין מחוייבים לפסוק על פי הרוב. לעומת זאת במקום אחר, וזה נדפס ב"חזון איש" עצמו, מופיע שאם רוב הפוסקים קבעו את ההלכה, והחולקים הם בבחינת יחידים - זו ההלכה הקבועה. והרי הוא כתב מפורשות שזו לא ההלכה הקבועה כי אין כוח רוב, אז מה הכוונה?"
הרב קנייבסקי הי"ו: "הכוונה היא רק אם הם לא יודעים אחד מהשני אך אם ידוע ומביא, הולכים אחר רוב הפוסקים כמו תמיד. הכוונה של החזון איש היא רק אם זה במדינות חלוקות שלא יודעים בהן אחד מהשני ואז לא שייך רוב הפוסקים. אך אם אחד מביא את השני אז מסתמכים על הרוב".
הרב טיגר: "שאלה נוספת שארצה לדעת, הרב זילבר ב"אז נדברו" אומר: "אם מצטטים מה"חזון איש" ידוע שלא היה גורס שבזמן הזה הולכים אחר רוב ספרים(אחרונים)", מדוע דווקא אחרונים ולא ראשונים? גם בראשונים במקום שלא ראו אחד את השני סבורים שגם אין להם כוח של רוב".
הרב קנייבסקי: "אחרונים הוא אומר שהם מביאים מ"החזון איש", הוא מציין מקור, מהיכן הוא ידע שה"חזון איש" אמר ככה, הוא מביא בשם האחרונים".
הרב טיגר: "הבנתי, למעשה זה שהוא לא הלך אחרי רוב ספרים, כך זה בשניהם".
הרב קנייבסקי: "הוא לא התחשב הרבה".