הלכות שבת
הרב יהודה סעדיה: "נשאלת השאלה היכן בתורה מוזכרת ההוראה לא לנסוע ברכב בשבת? הרי בתורה לא מוזכר רכב או מנוע, אם כך היכן המקור לאיסור? התורה מצווה אותנו בנושא שמירת השבת בכמה מקומות, "זכור את יום השבת לקדשו", "שמור את יום השבת" ועוד.
בפרשת "ויקהל" ישנה סמיכות בין שמירת השבת לבין בניית המשכן. חז"ל למדו שלמעשה ישנו קשר בין השניים, כלומר שהמלאכות שהונהגו במשכן (ל"ט מלאכות – 39 מלאכות),הן אלו שנאסרו בשבת, כאשר אחת מהמלאכות היא מלאכת הבערה – האיסור להדליק ולהצית אש בשבת.
כיצד ניתן להסיק מכך על האיסור בנהיגה ברכב? מה הקשר של מלאכה זו לרכב? כאשר אדם מצית את הרכב שלו, הוא עובר על מלאכת מבעיר וכל רגע שהא לוחץ על הדוושה הוא למעשה ממשיך ב'הבערה' של הרכב. מה בעניין ישיבה בלבד ברכב? יש מחלוקת על כך בין הפוסקים,
ישנם כאלו שאומרים שאסור וישנם האומרים שזה איסור רק מדרבנן ולא מהתורה. אם כן, אסור בפירוש לנסוע ברכב מכל סוג שהוא בשבת, גם רכב חשמלי. אחים יקרים! בואו נקפיד בשמירת השבת כהלכתה. הגמרא במסכת שבת אומרת שאילו כל ישראל ישמרו שתי שבתות ברצף בסה"כ, יזכו לגאולה שלימה. שנזכה."
האם מותר לנסע עם גוי?
1. אסור להשתמש בגוי בשבת אלה אם הוא עושה מרצונו ללא שאמרתי לו ובנוסף עושה לטובתו
2. יש בשבת איסור להשתשמש בכלים שמוגדרים כלי חול
כגון כלים חשמליים, כלי בישול ,אפיה וכו
3. לגבי מראית העין חז"ל אסרו עלינו לעשות דברים שנראים כאיסור וזה לא משנה מה ידיעת הרואה
חשיבות המצוות:
רק הקב"ה הוא זה שקובע את ערך המצוות וחשיבותם,עם כל הכבוד אין לנו את האפשרות לעשות משקל לאיזה מצווה חשובה יותר או פחות למעט מה שציינה התורה
מי שלומד תורה לומד שיש מצוות עם עונשים כבדים ואפילו איסור מיתה וכו'
ולכן ודאי שמצוות אלו מקבלות משנה תוקף לצד שאר מצוות התורה
בהצלחה