הלכות
אתרים של גויים: מס' שאלות עולות בתחום עליהן נענה:
1. האם מותר לפי ההלכה להיכנס במהלך טיול לאתרים של גוים, כמו מסגדים או כנסיות?
2. האם מותר להיכנס לכנסיה שאיננה פעילה?
3. מה בעניין הגנים הבהאים בחיפה?
על כל אלו מובאת פסיקתו של מר"ן עובדיה יוסף זצוק"ל – אשר פוסק כי מותר להיכנס למסגד אך לכנסיה אסור. המקור לכך הוא בגמרא בעבודה זרה דף י"א, שם הגמרא מסבירה שאם יש בעיר מסוימת מקום של עבודה זרה וכדי להגיע לשם ישנה רק דרך אחת, אסור יהיה ליהודי לעבור באותה הדרך על מנת שלא יחשבו חלילה שפניו מועדות להתפלל שם, ולכן יצטרך לעשות סיבוב ולהגיע אל יעדו דרך עיר אחרת. לעומת זאת אם יש יותר מדרך אחת להגיע אל אותו המקום בו עובדים עבודה זרה, יהיה מותר לעבור באותה הדרך מכיוון שאז לא יסיקו שאותו יהודי הולך להתפלל שם.
אומר הרמב"ם שאם אסור להיכנס אל עיר העובדת עבודה זרה, קל וחומר אסור להיכנס למקום ספציפי הנועד במיוחד לשם כך, כמו כנסיה. האיסור הכניסה ליהודים למקומות בהם עובדים עבודה זרה הוא איסור מן התורה, ואפילו אם נוצרת איבה (שנאה) לדת בעקבות ההתרחקות מן המקומות האלו - אסור בתכלית להיכנס לשם. ב"משנה הלכה" מופיעה השאלה מה עושים במצב שהקלפי בה אמורים להצביע נמצאת בחו"ל בכנסיה? האם גם אז אסור להיכנס? התשובה היא שאין מקום להתיר את הדבר הנורא.
בהמשך התיר מר"ן את הכניסה לכנסיות מכיוון שכיום לא עובדים עבודה זרה וגם הצלב לא נחשב לעבודה זרה, ולמרות זאת פסקו האחרונים שלכתחילה אסור להיכנס, אבל במקרים מסוימים יהיה מותר, למשל: אם יש איבה במקומות מסוימים, אך בתנאי שאין שם עבודה זרה. בעניין מסגד יש מחלוקת אם הישמעאלים נחשבים עובדי עבודה זרה או לא. הלכה למעשה נפסק שהם מאמינים רק באל אחד אפילו שיש להם את המנהיגים שלהם ולכן מותר להיות נוכחים במסגד.
מבחינה בסיסית - הכניסה לגנים הבהאים מותרת מעיקר הדין, אך לכתחילה על יהודי לא להיכנס למקומות האוחזים בדת שונה.
נוצרי-קתולי ממשפחת האצולה שחזר בתשובה חושף את המטרה הגדולה של המיסיון | סיפור מדהים: