הלכות
נשאלת השאלה האם מותר לאדם לשמוע שיר שאישה שרה? מעיקר הדין מותר לאדם לשמוע שיר ששרה אישה, אך עליו לוודא כמה דברים קודם לכן: שהוא לא מכיר את אותה האישה, ולא רואה אותה בעיניו במציאות / בווידאו, אלא רק ע"י האזנה בלבד ורצוי שהשיר יהיה דרך מיקרופון או רדיו, שאז קול האדם מתעוות במעט או מוגבר ולרוב האדם לא מכיר את האישה. כמו כן, מותר לגבר לשמוע קול אישה אם היא נמצאת בחדר סמוך והוא לא רואה אותה ולא מכיר אותה.
נשים בימינו: איסור והיתר שירת נשים - קול באישה ערווה. (צילום: Naumenko Aleksandr/shutterstock)" src="https://storage.tv2000.co.il/media/Storage/27815_tumb_750Xauto.jpg" title="שירת נשים בימינו: איסור והיתר שירת נשים - קול באישה ערווה" />
כל האמור לעיל מתייחס לשירי קודש בלבד ולא לשירי אהבה ותועבה למיניהם שאותם אסור לשמוע גם מפי גבר. המקור לכך הוא בגמרא בפסוק: "קול באישה ערווה" שנאמר "כי קולך ערב ומראך נאווה" – רש"י אומר על הפסוק שיש כאן שבח לאישה ועל כן זה רמז לתאווה וזה אסור. גם הרמב"ם וגם מר"ן עובדיה יוסף זצוק"ל פסקו שקול באישה הוא ערווה ואסור לשמוע אותו. במקומות מסוימים ב"יביע אומר" מר"ן צידד בפוסקים שהקלו, אך ציין כי המחמיר תבוא עליו הברכה.
קולה של האישה בדיבור הוא לא אסור אלא רק בשירה. הגמרא מספרת על אישה ששמה היה 'רחב', הייתה גויה ולימים התגיירה והתחתנה עם יהושוע בן נון – מי שהכיר אותה ואמר את שמה פעמיים, נטמא. לעומת זאת מי שלא הכיר אותה לא נטמא, ומכאן למדים גם על עניין שירה. גם בעניין בגדי אישה צבעוניים התלויים על חבל הכביסה יש להיזהר לא להביט עליהם שלא יבוא חלילה לידי הרהור בה וכל זאת בתנאי שהאדם מכיר אותה, שאז יכול להרהר בה. ישנם פוסקים מהאחרונים שמחמירים לא לשמוע כלל קול אישה, אפילו אם האדם לא מכיר אותה.
הרב יצחק יוסף על האזנה לשירים ששרה אישה "אם יכול לצאת - שיצא":