חגים ומועדים
נשאלת השאלה האם מותר לבשל מחג שסמוך לשבת (אם חג חל ביום חמישי / שישי ומתחבר לשבת קודש) עבור השבת ואם כן – כיצד יש לעשות זאת? כידוע אסור לבשל ביום טוב עבור השבת על מנת לא לזלזל בקדושת יום טוב, אך ישנו מושג הקרוי "עירוב תבשילין" והוא למעשה מעניק את ההיתר לבשל מחג לשבת ומוכיח שכביכול התחלנו הכנות לשבת קודש כבר מערב יום טוב.
לעירוב תבשילין יש נוסח מסודר בסידורים הרגילים ובמחזורי החגים.
לוקחים לחם כלשהו ודבר מבושל כמו ביצה קשה או בשר ומברכים: "על מצוות העירוב". לאחר מכן אומרים נוסח שבאמצעות העירוב הזה אנו למעשה מתירים לבשל, להדליק נרות ולעשות כל צרכנו.
ע"י כך מותר לנו בעצם לעשות את כל צרכי הבית כדי להתכונן לשבת מבלי שזה ייחשב הכנה מיום טוב לשבת. את העירוב תבשילין יש לעשות כבר בערב יום טוב, מכיוון שזו מן הכנה מבעוד מועד, שהיא תתיר לנו כהמשך ישיר להכין גם ביום טוב וזה מה שמראה על ההתכוננות לשבת מבעוד מועד.
לכתחילה מי שיכול - עדיף שיבשל גם לחג וגם לשבת ביחד ומי שעושה זאת פוטר עצמו מלעשות עירוב תבשילין מפני שאין צורך לעשות עירוב תבשילין רק בשביל הדלקת נרות שבת. מי שרוצה בכל זאת לערוך עירוב תבשילין ובישל בערב יום טוב עבור השבת, יעשה עירוב ללא ברכה.
הפומפה ששברה את הרשת: "החג הזה אשתי הולכת ליהנות"