חדשות
הגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר רב מרכז בני ברק מסר הערב שיחה למאזיני קו דרך אמונה ואמר שלא היינו מאמינים שהגיע היום שאנו צריכים להיפרד מרבינו הגדול, ואמר כי על כולם להשתתף בהלוויה שזה ממש 'אשכבתיה דרבי'. ועל כל אחד לקרוע את חולצתו, עוד אמר הגרי"א דינר בשיחתו: על ברכת חכם הרזים. כי אם יגידו שיש קרוב למיליון סימן ודאי שיש שישים מיליון, ואם יגידו שיש שישים ריבוא זה לא ראיה כי אולי מגזימים קצת.
רב מרכז בני ברק הגרי"א דינר פתח את הדברים ואמר: מי היה מאמין שהגיע היום להיפרד מרבינו הגדול. אבינו. עמוד הדור. מגן הדור. מגן עלינו. מורה דרך בכל גדול וקטן. מי היה מאמין שהגיע היום להיפרד, אבל מחר בשעת הלוויה זו הזכות האחרונה שלנו לכבודו, שאנחנו מתאספים לכבודו.
ולכן אמר הפוסק הגרי"א דינר: "דבר ראשון לדעת, כתוב בשולחן ערוך על חכם שמת רבו שמת 'רבו' אומר הרמ"א (בסימן ש"מ ס' ז') - 'רבו או שיודעין משמועותיו שחדש' דהיינו רבו - שכולם למדו תורתו, אין אף אחד שלא למד את התורה שלו. שלא קיבל הוראה ממנו פסק ממנו עצה ממנו. לאלפים ולרבבות, ולכן אמנם הש"ך אומר שאין נוהגים לקרוא - זה ממש 'רבו שנתבטלו חידושו' והש"ך נשאר בצ"ע. וע"פ דין אין חיוב לקרוע. אבל ודאי ראוי לקרוע ומספיק לקרוע את החולצה שכל אחד יקרע את החולצה שלו למעלה טפח להיכנס ולרדת טפח מהחולצה ולהשתתף בהלוייה זה ממש 'אשכבתיה דרבי' כמו שכתוב בגמרא בסוף כתובות: כל מי שהיה באשכבתיה דרבי זכה להיות בן עולם הבא אנחנו נכנסים אין לנו מושג מה יהיה מחר כשרבינו יגיע למעלה עמוד הדור נשמה כזה לא היה איזה שמחה יהיה למעלה.
עוד אמר הגרי"א דינר רב מרכז ב"ב: היות שמחר יש לנו הלוויה של רבינו הגדול ומצפים שלכבודו חלק גדול של עם ישראל יהיו שם, ומדברים כבר מראש שבלי עין הרע יהיו שם כמה מיליונים של אנשים והרי כתוב בשו"ע (סי' רכ"ד סעי' ה') "הרואה שישים ריבוא מישראל ביחד אומר' "ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם חכם הרזים" ומסביר המשנ"ב מה זה 'חכם הרזים' - 'שאין דעתם דומין זה לזה ואין פרצופיהן דומין זה לזה'. כל אחד הוא אחרת כמו שכתוב בגמרא 'והוא יודע' אומר רש"י: 'הקב"ה יודע מהבלב כל אלו האוכלוסין זה הברכה' ולכן אנחנו מברכים מחר הברכה, אומנם כשמתאספים לכבוד הלוויה אבל אם יהיה ציבור כזה בוודאי יש חיוב לברך, והגם שאף אחד לא יראה את כולם ביחד.
מ"מ ידוע בשם רבינו הגדול רבינו חיים קנייבסקי זצ"ל שלא צריכים לראות את כל השישים ריבוא. ואפי אם רואים חלק מהציבור גם אפשר לברך, ואיך אפשר לדעת שהגיע כבר ציבור כזה ? אם אומרים שיש שישים ריבוא זה עדיין לא ראיה אולי הם מגזימים קצת. אבל אם ישמעו שזה כבר מתקרב למליון אז מסתמא שישים ריבוא בוודאי יש שם ואז אפשר לברך את הברכה,
והמשיך הפוסק הגרי"א דינר ואמר: "וכמובן שמאד מאד יזהרו לא לדחוף ללכת בכבוד שחלילה הלוויה של רבינו שלא יהיה שום דחיפות כל אחד בכבוד ובנחת וזה כבודו רוצים רק לכבדו מה יש לנו דוחפים עוד חצי מטר לא יוצא מזה שום דבר כל אחד ילך ברוגע רק לחשוב על רבינו ולחשוב מה אפשר לקבל איזה חיזוק לזכות רבינו איזה חיזוק משהו ללכת בדרכיו כתוב בספרים כשגדול נפטר אז באוויר אפשר לחטוף את מה שהוא משאיר פה למטה מדרכיו".
וסיים הגרי"א דינר רב מרכז ב"ב: "ובעז"ה יתברך אנחנו נזכה כל אחד ואחד להתחזק ובודאי למעלה הוא ימשיך להיות מגן עלינו ובקרוב ממש נזכה לתחיית מתי עמך ונזכה לראות רבינו עוד הפעם בראשינו במהרה ונזכה לקיום הפסוק ובלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".