יהדות

מעלת השתתפות בברית מילה ואליהו הנביא - הרב דב קוק

בראש חודש אייר תשפ"ב הרב דב קוק מסר שיחת חיזוק על מעלת הרגעים הנעלים בהם אנו זוכים בשעת המילה (ברית מילה) לוולד בן שמונת הימים
חיים שחר
הוספת תגובה
אא
(קרדיט: ערוץ יוטיוב דוד שדה)

בשיחת החיזוק ציין הרב כי לפני מצוות המילה ולאחר ששרו "הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא... והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם". נאמר בפסוק: "כי אברהם לא ידענו וישראל לא יכירנו". פסוק זה אומרים בתיקון חצות. ישעיה הנביא תמה: "אברהם לא ידענו?".

הרי בלי אברהם אבינו אי אפשר להתחיל באהבת ישראל. כל ההבטחות הגדולות בעולם ניתנו לאברהם הנביא "אשר נשבע ה' לאבותיכם לתת להם כימי השמים על הארץ" וכו'. עניין הברית כל כך קשה על עם ישראל שאף ברית ה' עם אברהם אינה עוזרת. הרי כתוב "את בן הבכור בן השנואה יכיר", אם בן של האישה השנואה – צריך להכיר בו. ובכל זאת נאמר "ישראל לא יכירנו", על אף שישראל עובר צער גידול ילדים ע"י שנים עשר השבטים- לא מכירים אותו כיהודי. האבות לא מכירים אותך כיהודי – יש עליך עורלה, ועד שהיא לא תוסר גם את אברהם לא יכירו כיהודי.

על אליהו הנביא מלאך הברית נאמר "והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבות". כוחו של אליהו הנביא לסלק את אותה עורלה החופה על העטרה, וכוחו להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם. לסלק את החציצה הזאת ולהשיב את "אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב" בעגלא ובזמן קריב

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי