מסכת כתובות
הדף היומי מאת הרב פנחס יוסף אקרב:
דף יד עמוד א
* העיד רבי יהושע ורבי יהודה בן בתירא על אלמנת עיסה (=אלמנת ספק חלל) שהיא כשרה לכהונה - אך רבן גמליאל חולק על כך כי רבן יוחנן בן זכאי גזר שלא להושיב בית דין על כך.
* לדעת רבן גמליאל: טענת ברי היא טענה חזקה אפילו כשיש רק ספק אחד ואילו טענת שמא היא חלשה אפילו כשיש ספק ספיקא [ורבי יהושע חולק וסובר הפוך].
דף יד עמוד ב
* למסקנת הגמרא: לדעת ת"ק כל שם פסול שקוראים לאדם והוא שותק ולא מוחה - האדם פסול, כי שתיקה כהודאה.
* בדעת רבי מאיר יש מחלוקת תנאים אם מכשיר 'שתוק חלל' או 'שתוק ממזר'.
* השגות הראב"ד: "כל אלו שאמרו על שתוקיהן שהם פסולים, לא אמרו אלא בדורות הראשונים... אבל עכשיו השותק על המריבה הוא המשובח".