מסכת כתובות
הדף היומי מאת הרב פנחס יוסף אקרב:
דף כא עמוד א
* כשמקיימים השטר בבית דין והעדים עצמם באים ומעידים על כתב ידם - לדעת רבי: על כתב ידם הם מעידים, לדעת חכמים: על מנה שבשטר הם מעידים.
* שמואל פסק כדעת חכמים שבמשנה ש"נאמן אדם לומר זה כתב ידי (שבשטר)", ולא כדעת רבי.
* "הלכה כרבי מחבירו" (=כאשר רבי חולק על דעת יחיד הלכה כמותו).
* שמואל חשש ל"בית דין טועין".
דף כא עמוד ב
* כל כתב הנפק שכתבו אותו בית דין (ואפילו שעדיין לא חתמו עליו) לפני שהעידו העדים על חתימת ידיהם - פסול, כי נראה כדבר שקר.
* עד נעשה דיין (עד המעיד בחבירו רשאי להיות גם דיין לדון אותו) - בקיום שטרות (שהוא מדרבנן) אך לא בקידוש החודש (שהוא מהתורה).