יהדות
יהודי ששמו אביב הגיע אל הרב דב קוק שליט"א וביקש ברכה עבור רעייתו היושבת על המשבר, שתלד בשעה טובה ובנקל.
מיד אמר מו"ר הרב שליט"א את הפסוק הנאמר ביציאת מצרים (שמות יג ד) "היום אתם יוצאים בחודש האביב". ומיד הוסיף ואמר, "היום אתם יוצאים" – ממצרים, ויציאת מצרים נקראת לידה, "בחודש האביב" – זה אומר שאשתו של אביב צריכה ללדת...
ומיד פתח מו"ר הרב שליט"א תנ"ך ביחזקאל פרק ט"ז, והתחיל לקרוא את הפסוקים שהמגלים שיציאת מצרים הם כנגד הלידה של עם ישראל:
"וּמוֹלְדוֹתַיִךְ, בְּיוֹם הוּלֶּדֶת אוֹתָךְ לֹא-כָרַּת שָׁרֵּךְ, וּבְמַיִם לֹא-רֻחַצְתְּ, לְמִשְׁעִי; וְהָמְלֵחַ לֹא הֻמְלַחַתְּ, וְהָחְתֵּל לֹא חֻתָּלְתְּ. לֹא-חָסָה עָלַיִךְ עַיִן, לַעֲשׂוֹת לָךְ אַחַת מֵאֵלֶּה--לְחֻמְלָה עָלָיִךְ; וַתֻּשְׁלְכִי אֶל-פְּנֵי הַשָּׂדֶה, בְּגֹעַל נַפְשֵׁךְ, בְּיוֹם, הֻלֶּדֶת אֹתָךְ. וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ, מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ וכו'"
וסיים מו"ר הרב דב קוק שליט"א וסיפר על הרה"ק יקותיאל יהודה מצאנז זיע"א, שכאשר היה מגיע חולה אליו והרבי היה רק מברכו – ידעו כולם שיש כאן ברכה של הרבי בלבד, אך אם היה הרבי מצאנז אומר וורט או ראיה מסוימת וכולל את שמו של החולה באותו פסוק או מאמר חז"ל (כגון המקרה שלפנינו על אשתו של "אביב" שצריכה ללדת),היו הכל יודעים כי נמשכה הישועה.