מסכת נדרים
הדף היומי מאת הרב פנחס יוסף אקרב:
דף ד עמוד א
* מי שנדר נזירות כאשר הוא עומד בבית הקברות - יש מחלוקת אם חלה עליו נזירות מיד בעודו בבית הקברות [אך לדעת מר בר רב אשי כולם סוברים שחלה עליו נזירות מיד, אלא שנחלקו לעניין מלקות].
* הגמרא מביאה שלוש אפשרויות נוספות (בנוסף למובא בעמוד הקודם) בהם עוברים על איסור 'בל תאחר' בנזירות.
* הגמרא מבררת מהו ה"חידוש הוא שחידשה תורה בנזיר".
דף ד עמוד ב
* על לימוד הבא מ'היקש' לא ניתן להקשות, ואילו על לימוד הבא מ'במה מצינו' ניתן להקשות (המפרש),ולכן הדין שבנזירות האב מפר נזירות בתו ובעל מפר נזירות אשתו נלמד ב'היקש' מנדרים ולא ב'במה מצינו'.
* ההבנה הראשונה בדעת שמואל (המובאת בעמוד זה) היא שבכל שלוש הלשונות הראשונות שבמשנה ('מודרני/מופרשני/מרוחקני ממך') אין חל הנדר בלשונות הללו כמות שהן עד שיוסיף לכל אחת מהן את המילים 'שאני אוכל/טועם לך'.