מסכת נדרים
הדף היומי מאת הרב פנחס יוסף אקרב:
דף יא עמוד א
* לדעת רבי מאיר: "כל תנאי שאינו כתנאי בני גד ובני ראובן - אינו תנאי", ולכן לא אומרים שמכלל לאו אתה שומע הן.
* הגמרא מעמידה ומבארת את המשנה (שבסוף העמוד הקודם) כדעת רבי יהודה החולק על רבי מאיר.
* המתפיס נדרו בלשון 'כירושלים' - נחלקו התנאים בדעת רבי יהודה אם נדרו חל או לא.
דף יא עמוד ב
* בברייתא מובא שהאומר "לחולין לא אוכל לך" אין הנדר חל ומותר, והגמרא מביאה שתי דעות אם דעה זו מסתדרת עם דעת רבי מאיר (הסובר שהאומר "לקרבן לא אוכל לך" אסור) או לא.
* רמי בר חמא הסתפק מה הדין כאשר מונחים לפניו בשר זבחי שלמים לאחר זריקת דמים ובשר של היתר ואמר שזה (ההיתר) כזה.