(צילום: Ivan Kruk/shutterstock)

חדשות

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את אתר הקניות הישראלי

חברת י. מאור פיננסים בע"מ (אתר מאסטר שופ www.m -sshop.co.il) תקבל קנס כספי משמעותי בגין הפרות החוק אודות עסקאות שנרכשו מטעם הרשות להגנת הצרכן

תומר כהן
הוספת תגובה
(צילום: Ivan Kruk/shutterstock)
אא

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי תטיל קנס כספי בסך 1,823,988 ₪ על חברת י. מאור פיננסים בע"מ (אתר מאסטר שופ www.m -sshop.co.il) בו נמכרים מגוון מוצרים לבית, הלבשה בשל התנהלות בלתי הוגנת והטעיית הצרכן בקשר למועד האספקה, הסתרת פרטים בעסקאות הרכישה, אי ביטול העסקה והחזרת הכסף ללקוח ע"פ הקבוע בחוק. הזמנות רבות שלא הגיעו במועד שנקבע מראש וצרכנים מאוכזבים שלא קיבלו את כספם בחזרה ברגע שביקשו לבטל את העסקה ולא נענו ע"י החברה. בשל העובדה כי מדובר בהפרה ראשונה של החברה, הופחתו מסכום הקנס שנקבע כ- 20%, מה שיחייב את החברה בתשלום של 1,823,988 ₪. בידי החברה הזכות לטעון נגד הטלת הקנס ונגד הסכום, בהתאם לחוק הגנת הצרכן - תוך 45 ימים ממסירת ההודעה.  

החקירה נעשתה תוך עבודת מודיעין נרחבת, לאחר תלונות רבות שהתקבלו מצד צרכנים מאוכזבים שלא קיבלו את המוצר שהזמינו במועד שהובטח ואף גרוע מכך - הוחסרו מהם בניגוד לחוק פרטים במסמך אישור ההזמנה - שניתן במועד ההתקשרות כגון: שם היצרן וארץ הייצור, תכונות בסיסיות של המוצר, פרטים על אחריות המוצר ודרכים בהן ניתן להחזיר או לבטל עסקה. כך למשל, חייבה החברה את הלקוחות לשלם עבור החזרת המוצר (מלבד מוצרים פגומים), ולהחזיר מוצרים תוך יומיים בלבד במקום שבועיים - כנהוג ע"פ חוק.  

סעיפי חוק הגנת הצרכן אותם הפרה החברה: 
סעיף 2(א)(3) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי, מועד ההספקה מהווה עניין מהותי. 
סעיף 2(א)(21) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי, תנאי הביטול של העסקה מהווה עניין מהותי. 
סעיף 14ג– בשיווק מרחוק חייב העוסק לגלות פרטים שונים על אודות העסקה, לפני העסקה ולאחריה. 
סעיף 14ה – אי ביטול עסקה בהתאם לחוק. 

"החברה ביצעה מגוון רחב של הפרות כלפי הצרכנים, החל מאי אספקת המוצרים בזמן שנקבע, אי ביטול העסקה במועד והטעיה בתנאי הביטול שהחוק מאפשר. עולם הסחר המקוון הלך והתרחב בשנים האחרונות והרשות שמה לעצמה את תחום זה כיעד אכיפה בסדר עדיפות גבוה, עסקה במרחב המקוון מורכבת יותר בעבור הצרכן והפער במידע בין עוסק לצרכן במרחב זה גדול יותר. הרשות ממשיכה בעבודתה במאבקה להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים", אמרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין.  

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי