מסכת סוטה
דף ב עמוד א
* 'קינוי' לאשה צריך להתבצע בפני שני עדים, וכדי להשקותה את מי הסוטה - נחלקו רבי אליעזר ורבי יהושע אם צריך שני עדים ש'נסתרה' או לא. (והגמרא בעמוד ב מבררת את טעמיהם).
* כל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין - ולכן נסמכה מסכת סוטה למסכת נזיר.
* התנא של המשנה סובר שלכתחילה אסור לקנאות.
* אין מזווגין לו לאדם אשה (מהשמים) אלא לפי מעשיו (צנועה לצדיק ופרוצה לרשע).
* בזוג ראשון: ארבעים יום קודם יצירת הולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני, בזוג שני: קשין לזווגן כקריעת ים סוף.
* הגמרא מבררת את המקור לכך שבטומאה (של סתירה אחר קינוי) עד אחד נאמן.
דף ב עמוד ב
* כל מקום שנאמר בתורה "עד" הכוונה היא לשני עדים (אלא אם כתוב במפורש "עד אחד").
* בברייתא מובאת דעת רבי יוסי ברבי יהודה משום רבי אליעזר הסובר שה'קינוי' לאשה יכול להתבצע ללא עדים, אך כדי להשקותה את מי הסוטה צריך שני עדים ש'נסתרה'.
* מהו 'לשון קינוי'? - לדעת ריש לקיש: דבר המטיל קנאה בינה לבין אחרים, לדעת אביי: דבר המטיל קנאה בינו לבינה.