חדשות
בתאונה שאירעה כ-220 קילומטרים דרומית-מערבית לעיר כולכתה. 10 עד 12 קרונות של אחת הרכבות סטו מהמסילה, והשרידים שלהם נפלו על מסילה סמוכה. רכבת שבאה מהכיוון ההפוך פגעה בשרידים וכמה מקרונותיה סטו גם הם. בתאונה הייתה מעורבת גם רכבת שלישית, רכבת משא שחנתה בסמוך.
הבוקר דווח כי מספר הנספים הוא כבר יותר מ-300. אמש הודיעו כוחות ההצלה כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, והכריזו כי מטרת המבצע כרגע היא חילוץ הגופות מהקרונות ההרוסים. אתמול בערב חולצו 15 גופות של נוסעים, ואחרי פעילות שנמשכה כל הלילה הודיעו הרשויות כי המבצע הסתיים.
על פי כלי תקשורת בהודו, מחקירה ראשונית עולה שלרכבת הנוסעים הראשונה ניתנה הוראה לעבור למסילה המרכזית, אבל אז ההוראה בוטלה, והרכבת עברה למסילה אחרת והתנגשה ברכבת המשא שחנתה עליה. כמה קרונות של רכבת הנוסעים סטו מהמסילה, ואז פגעה בהם רכבת הנוסעים השנייה, וגם קרונותיה סטו. שתי רכבות הנוסעים נסעו במהירות של קרוב ל-130 קמ"ש.
בזירת האסון ובחדרי מתים מאולתרים שהוקמו הרחק ממנה נמשכים המאמצים לזהות את ההרוגים. בזירה אחרת, במרכז עסקים שאליו הובאו רבות מהגופות, המתינו הבוקר עשרות קרובי משפחה לזהות את יקיריהם, כשהם בוכים ומחזיקים בתעודות זהות ותמונות של קרוביהם הנעדרים.
אתמול הגיע ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לזירת האירוע, ואחר כך ביקר בבתי החולים. הוא שוחח עם חלק מהפצועים, ושאל את הרופאים על הטיפול שניתן להם. לכתבים אמר מודי כי הוא חש כאב על סבלם של נפגעי התאונה, וכי הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע להם ולהעניש קשות את מי שיימצא אחראי לאסון. תאונת הרכבת הקטלנית באה בשעה שמודי ממקד מאמצים בשדרוג רשת הרכבות של הודו, שהוקמה בעידן שבו המדינה הייתה עדיין קולוניה בריטית.
למרות שבשנים האחרונות הצליחה ממשלת הודו לשפר את רמת הבטיחות ברכבות ברחבי המדינה, עדיין מתרחשות מאות תאונות מדי שנה, והאסון שלשום הוא אסון הרכבת הקטלני ביותר שידעה הודו מאז אוגוסט 1995, אז התנגשו שתי רכבות זו בזו ליד ניו דלהי ו-358 בני אדם נהרגו.