יהדות
מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א אמר בתחילת המלחמה שכל אחד צריך להגיד את הפרק: "יושב בסתר עליון", מכיוון שהגמרא במסכת "שבועות" דף טו אומרת שהמזמור הזה, מזמור צ"א בתהילים הוא מזמור המסוגל להינצל מפגעים, ולכן נקרא בלשון הגמרא "שיר של פגעים".
המזמור הזה הוא מזמור של הגנה. כמו שהסוכה נקראת "יחביאנו צל ידו תחת כנפי השכינה" ואומר הקב"ה לכולם להיכנס אצלו בסוכה ושם אנחנו מוגנים מפני המקטרגים, גם באמצעות קריאת המזמור הזה אנחנו מוגנים. בשעה שמידת הדין מתוחה, אין לנו סוכה להיכנס אליה ולכן אם רוצים להמשיך להיות מוגנים בבחינת שהייה תחת סוכה ולקבל את אותה ההגנה מפני המזיקין – נקרא את מזמור צ"א בתהילים.
התשב"ץ כותב: בימי החנוכה אנחנו נוהגים לנדליק את הנרות, שרים "מעוז צור ישועתי" ומיד לאחר מכן אומרים "הנרות הללו" ואז יושבים על הנרות ואומרים שבע פעמים את מזמור צ"א בתהילים. שואל התשב"ץ, וכך מביא ה"מגן אברהם": מדוע דווקא שבע פעמים קוראים את המזמור? כשיצאו החשמונאים למלחמה נגד היוונים, אמרו מזמור זה שלוש עשרה אנשים וגברו על אלפים ורבבות של יוונים בזכותו.
רבי דוד אבודרהם כותב שכאשר יוצאים משבת קודש נוהגים לומר גם את המזמור הזה. מדוע? בכל המזמור הזה אין את האות ז בכלל, מכיוון שכל האומר את המזמור הזה, אינו זקוק לכלי זיין (לכלי נשק), הוא מוגן דיו.
בעת הזו, זמן מלחמה וימים מתוחים מאוד, כולנו צריכים לומר את המזמור הזה ובכך להתחזק בביטחון ואמונה בקב"ה ולזכות לשמירה והגנה חזקה.