מדוע אין מחשבים את העוונות שבין יו"כ לסוכות?
(צילום: Shutterstock AI/shutterstock/tomertu)

יהדות

הידעתם? העוונות שבין כיפור לסוכות לא נחשבים

מדוע העוונות שבין יום כיפור לסוכות לא נחשבים? המדרש מכנה את חג הסוכות "ראשון לחשבון עוונות"
דניאל הלוי
הוספת תגובה
מדוע אין מחשבים את העוונות שבין יו"כ לסוכות?
(צילום: Shutterstock AI/shutterstock/tomertu)
אא

אך הדבר מעורר מספר שאלות:

1. מהו עניין החשבון החדש? 
2. האם הכתוב מדבר לגנותם של ישראל שמתחילים לחטוא בחג?
3. האם בגלל זה נוטלים ארבעת המינים?

1. הילקוט שמעוני: בני ישראל עסוקים במצוות ואין להם פנאי לחטוא.

2. החתם סופר: בימים שבין יום כיפור לסוכות עוסקים במצוות מאהבה, והעוונות נהפכים לזכויות.

3. הקדושת לוי: התשובה בימים אלו היא מאהבה, והזדונות נהפכים לזכויות.

4. הגר"א: כפרת יום כיפור ממשיכה עד סוכות.

5. הגר"ח קנייבסקי: "ראשון לחשבון עוונות" פירושו שאין נענשים, אך עדיין צריך כפרה.

נקודה מעניינת: בבא בן בוטא היה מביא אשם תלוי בכל יום חוץ מאחר יום כיפור. לכאורה, היה עליו להמתין עד סוכות. הגר"ח קנייבסקי הסביר שעדיין צריך כפרה, גם אם אין עונש.

לסיכום, הימים שבין יום כיפור לסוכות הם ימים מיוחדים של תשובה מאהבה, עיסוק במצוות, והמשך הכפרה של יום הכיפורים.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי