מדיני
אחרי לא מעט דיונים, וויכוחים מאחורי הקלעים, והרבה כותרות בתקשורת – זה קרה: משרד החוץ קיבל תוספת תקציבית לא קטנה, שמיועדת לדבר אחד ברור – להסברה ישראלית.
545 מיליון שקלים, זה הסכום שיאפשר למדינת ישראל להרים את הראש ולהשמיע את קולה בעולם, דווקא בימים שבהם האמת שלנו נדרשת יותר מתמיד. התקציב הזה אושר רשמית בכנסת במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם מפלגת "הימין הממלכתי" ושר החוץ גדעון סער.
ומה מתוכנן לעשות עם הסכום המכובד הזה? לא מדובר בעוד קמפיין צבעוני או שלט חוצות שייזרק אחרי שבוע. הכסף מיועד לקמפיינים ייעודיים בחו"ל, פעילות מול התקשורת הבינלאומית, התחזקות ברשתות החברתיות – ובעיקר, להציב קו הגנה הסברתי שישרת את מדינת ישראל בכל חזית שבה נשמעים קולות שקריים.
מאז פרוץ המלחמה האחרונה, משרד החוץ העלה הילוך. תדרוכים שבועיים לעיתונאים מכל רחבי העולם, חדר מצב שמנטר חדשות 24/7, ושיתוף פעולה עם גורמים מקצועיים כדי להגיב מהר ולהגיב נכון.
שר החוץ סער לא מתבלבל כשהוא מדבר על חשיבות ההסברה: "מדובר בחזית לכל דבר. כמו שיש צורך בכלי נשק, כך יש צורך בכלי תודעה. מדובר בהצלת חיים, בהגנה על הזהות הלאומית שלנו מול תעמולה עוינת שמלבישה על ישראל תוויות שקריות".
לדבריו, מדובר בגל חדש של אנטישמיות – כזו שלא מתביישת להשתמש במסווה של ביקורת פוליטית, אבל המטרה שלה ברורה: לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפקיר את הזירה הזאת", הדגיש.
עוד הוסיף סער, כי לתודעה הציבורית יש משקל עצום בקבלת ההחלטות של מנהיגים בעולם הדמוקרטי. "המאבק הוא כפול – גם מול מנהיגים ונבחרי ציבור, וגם מול דעת הקהל. לכן אנחנו משקיעים בשתי החזיתות".
אם לסכם – התקציב החדש הוא לא רק מספר. הוא מסר. מסר שאומר שישראל מבינה את ערכה של המילה, של המסר, של היכולת להשפיע. ושאחרי שנים של הזנחה תקשורתית – יש כוונה לשנות כיוון.