יהדות
"המועצה לצרכנות" ערכה בימים האחרונים השוואת מחירים בין רשתות השיווק, בבדיקה איפה סל הקניות לחג יעלה לנו הכי זול, ומהממצאים עולה כי רמי לוי התגלתה כרשת הזולה ביותר, בעוד קרפור סיטי נמצאה כאחת הרשתות היקרות ביותר, עם פערי מחירים של עד 20%. מחירים זולים במיוחד נמצאו גם ברשת פוליצר, בעוד שופרסל דיל נותרה היקרה ביותר מבין ששת הרשתות הגדולות.
הפערים האלה מצביעים על חשיבות השוואת מחירים לפני יציאה לקניות, במיוחד בתקופה בה הצריכה עולה בגלל החג. המועצה לצרכנות ממליצה לתכנן את הקניות בצורה חכמה כדי לחסוך כסף ולנצל את המבצעים הרגילים.
המועצה לצרכנות מסרה: "יש צורך ממשי לבחון מחדש את מדיניות הממשלה בנוגע לפיקוח על מחירים". המועצה מציינת כי עליית המחירים חורגת מהמגבלות שהציבה האינפלציה השנתית, ומניחה שהגורמים לפערים הם לא בהכרח הוצאות ייצור, אלא מניעים של הרווחה לרשתות.
ההכנות לחג הפסח ה'תשפ"ה מלוות בעליית מחירים משמעותית במוצרי המזון ומוצרי הצריכה, כך עולה מבדיקת "המועצה לצרכנות" שהושלמה בימים האחרונים.
על פי הנתונים, מחירי המזון ומוצרי הטואלטיקה עלו בשיעור ממוצע של 5% בהשוואה לשנה שעברה. המועצה לצרכנות טוענת כי זינוק המחירים לא נובע מעלות ייצור או הוצאות גידול, אלא ככל הנראה מתוך מטרה להגדיל את הרווחים על חשבון הציבור.
בין המוצרים שהתייקרו באופן משמעותי ניתן למצוא את הבננות עם עלייה של 69%, שוקולד מריר פרווה של ורד הגליל עם עלייה של 34%, ונוזל לניקוי כלים פיירי שהשווה מחירו ב-47%. המועצה לצרכנות מציינת כי המצות דווקא התייקרו בשיעור מינימלי של 1%, אך בשאר המוצרים ניכרת עלייה חדה במבנה המחירים.
בקטגוריות המזון הבולטות, החטיפים המתוקים עלו ב-19%, נגיסי העוף ב-17% ואבקות הכביסה עלו ב-14%. בעוד שהתייקרות החטיפים והנגיסים נראתה כמשמעותית, גם בשר טחון ומוצרי החלב כמו יוגורט ומעדנים עלו בכ-8%.
בקטגוריות המוצרים שאינם מזון, התייקרו אבקות כביסה ב-14%, מרככי כביסה ב-8% ונייר טואלט ב-5%, מה שמעיד על עלייה משמעותית גם במוצרי ניקוי וצריכה יומיומית.
רוצים לקבל חיזוקים, סגולות ועדכונים כל יום? הצטרפו לקבוצה השקטה שלנו בוואטסאפ! לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו