חדשות
ענקית המשאות "פפסיקו", המייצרת ומשווקת את מגוון מוצרי מזון ושתייה שהפופולרי שבהם הוא "פפסי קולה", השקיעה לאחרונה בסטארט-אפ גרמני בשם "Air Up" ש"מרמה" את חוש הטעם, ונותן לאדם תחושה של שתייה משקה בטעמים שונים כשהוא למעשה שותה מים.
"למדנו באוניברסיטה ש-80% מהטעם נקלט על ידי קולטני המוח, ושאלנו את עצמנו האם באמת אפשר לטעום טעם מבלי שהוא יהיה במים. ביצענו ניסוי שבו שתינו מים והרחנו דרך קש בושם מצנצנת מטהר אוויר. זה היה מאוד פשוט, אבל זה עבד".
"בכסף שקיבלנו מפפסי ומאחרים, נשתמש כדי לחדור לשווקים אחרים באירופה ולהעצים את הפיתוח של החברה".
השניים הבינו שיש בידיהם רעיון שעשוי להוביל לחיסון רב בצריכת הסוכרים שיש במשקאות, וזאת על ידי רימוי השכל האנושי.
הם הקימו בשנת 2019 חברה שלה יש היום כחצי מיליון לקוחות, שקיצצו ביחד כ-500 טון סוכר מהצריכה שלהם, והכל בזכות הטריק הפשוט אותו גילו. גם קבוצת הסופרמרקטים הגרמנית "אלדי", המפעילה יותר מ-9,000 חנויות ברחבי העולם, קידמה את המוצר בקיץ האחרון, ורווחי החברה עומדים כעת על 20 מיליון אירו.
הרעיון של המוצר אותו מוכרת החברה הוא פשוט: לצד בקבוק שתייה רב-פעמי, נמצאת מחסנית עם אוסף של ריחות המשתחררים אל הפה שלנו בעת השתייה. מתברר ששחרור הריח לפה הוא הדבר המשמעותי ביותר בתהליך, פעולה המאפשרת למוח לחשוב שהוא שותה משקה בטעמים של ממש במקום מים רגילים.
כך, למעשה, ניתן לחוות כמעט כל סוג של משקה, מקפה ועד לימון. עם זאת, לדברי יונגסט, הטעמים האהובים ביותר על הלקוחות של החברה הם דווקא קולה ומשקאות מבוססי פירות.