11 חתונות בערב אחד: צאצאי השבט האבוד התחתנו בפעם השנייה
(צילום: Dmitry Samborsky/shutterstock/Hanna Yandiuk)

חדשות

11 חתונות בערב אחד: צאצאי השבט האבוד התחתנו בפעם השנייה

לאחר שהשלימו את תהליך הגיור, חודשיים לאחר עלייתם ארצה - נישאו 11 זוגות משבט בני המנשה כדת משה וישראל. "אחרי 49 שנים הייתה לנו הזכות להתלבש בחגיגיות ולהתחתן מחדש, אלא שהפעם נישאנו תחת חופה כאן באדמת אבותינו, ארץ ישראל", סיפרו מכבי ושרה הנמטה שעלו ממדינת מיזורם.

אריה ניסן
הוספת תגובה
11 חתונות בערב אחד: צאצאי השבט האבוד התחתנו בפעם השנייה
(צילום: Dmitry Samborsky/shutterstock/Hanna Yandiuk)
אא

11 זוגות משבט בני המנשה שעלו לאחרונה לישראל מהודו, נישאו היום (ד') במרכז הקליטה של ארגון שבי ישראל ביישוב נורדיה שבשרון, זאת לאחר שהשלימו את תהליך הגיור באישור הרבנות הראשית לישראל – ועמדו תחת חופה יהודית.

11 הזוגות הם חלק מ-257 עולי בני המנשה שהגיעו לישראל בחנוכה, הודות לפעילות של "שבי ישראל" ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה. הם עלו לארץ ממדינות מיזורם ומניפור שבצפון-מזרח הודו, ומתכוננים להתגורר בעיר נוף הגליל - לשעבר נצרת עלית. 

בשמלות כלה חגיגיות, תסרוקות ואיפור – באישור ובתיאום של פיקוד העורף ומשרד הבריאות – פגשו הכלות את חתניהם כדי להינשא בפעם השנייה בחייהם, אך הראשונה כדת משה וישראל. חלק מהחתנים לבשו בגדים מסורתיים של בני המנשה.  

בין הזוגות שנישאו מחדש - מכבי הנמטה, בן 72, ואשתו שרה הנמטה (70) ממדינת מיזורם, שחיים יחד באושר כבר 49 שנים. שני ילדיהם עלו בשנת 2003, ולפני כחודשיים הם נפגשו לאחר פרידה של 17 שנים.

"אנחנו אסירי ונרגשים מאוד להצטרף לילדים ולנכדים שלנו, סוף-סוף", אמר הנמטה. "אחרי 49 שנים הייתה לנו הזכות להתלבש בחגיגיות ולהתחתן מחדש, אלא שהפעם נישאנו תחת חופה כאן באדמת אבותינו, ארץ ישראל". 

הזוגות נכנסו תחת החופה בזה אחר זה, ולאחר הטקס חברו יחדיו לאמירה משותפת ונרגשת של הפסוק "אם אשכחך ירושלים...". בחתונה השתתפו רבים מבני הקהילה, וששרו שירי חתונה, שירי הודיה על שיבתם לציון - וגם שירים ממולדתם הישנה.

על פי המסורת המועברת מזה דורות, חברי קהילת בני המנשה בהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון, לפני יותר מ-2,700, שנים על ידי מלך אשור. הם חלק מבני השבטים קוקי-צ'ין-מיזו ממדינות מיזוראם, אסאם ומניפור שבצפון-מזרח הודו, על גבול מיאנמר בורמה - וחיים בקהילות רבות שמרכז הווייתן הוא בית הכנסת. 

מספרם של חברי הקהילה נאמד כיום בכ-10,500 נפש. בגלל ההתבוללות עליהם לעבור גיור, אך הם חיים מתוך מחויבות לתורה ולמצוות, ומתוך כיסופים לעלות לארץ הקודש ולמדינת ישראל. שרידי המסורת העתיקה משתמרים עדיין בידיי זקני העדה ובניה, אך אורח החיים כיום מבטא יותר את הקשר המחודש עם העם היהודי ומדינת ישראל. כ-6,500 מקהילת בני המנשה בהודו ממתינים לעלות לישראל. למעלה מ-4,000 בני מנשה כבר עלו ונקלטו בישראל בהצלחה.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי