חדשות
ת"א היא אחת מהערים העמוסות והצפופות בארץ. אם לא די בעומס הקיים, בקרוב יעלו שלב בעבודות הרכבת הקלה, במטרה להקים תשתית שתחבר בין קריית אונו ליהוד, בדרך אשר תעבור ברמת גן, גבעתיים ומרכז ת"א. בשל העבודות, ייסגר הצד הדרומי ברחוב אלנבי - דבר אשר ככל הנראה ישפיע ישירות על התנהלות התחבורה הציבורית באזור.
הסגירה ככל הנראה לא תיפתח גם בשנת 2026 - אז צפוי להתחיל לפעול הקו. הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לבטל גם את קווי האוטובוסים הפועלים ברחוב במקביל לרכבת הקלה, ולהעבירם לרחובות סמוכים. הסגירה צפויה להתקיים החל מאמצע חודש הבא, אם כי בנת"ע - החברה האחראית על הפרויקט של המטרו והרכבת הקלה באזור גודש דן, מניחה כי האישור לסגירה עתיד להתעכב עד לאחר החגים. ההערכות הן כי עד סוף השנה, ייסגר החלק המרכזי של אלנבי - בצומת קינג ג'ורג' ודרומה, והתנועה תועבר לרחובות רוטשילד, בן ציון ויהודה הלוי - רחובות שגם כיום צפופים ועמוסים.
התושבים באזור מודאגים ודורשים שתנועת האוטובוסים ברחוב אלנבי תחזור לפעול בסיום העבודות. "אני גרה כאן 18 שנה ואף פעם לא החזקתי רכב אלא נסעתי בתחבורה הציבורית. עכשיו אנחנו הולכים לאבד אותה לתמיד", אמרה אחת התושבות המודאגות. סגנית ראש העיר העומדת בראש תיק התחבורה כתבה בפנייה למנכ"ל העירייה מנחם לייבה: "צריך לנהל דיון חוזר על הסטת האוטובוסים והחלופות ובהקדם, לפני שהוועדה לתשתיות תדון במקטעים נוספים של הרחוב. התנאי לסגירת אלנבי צריך להיות הפעלה מלאה של הקו האדום. עלינו לתכנן וליישם פתרונות חדשים כמו קווי רוחב קצרים, עם מיניבוסים חשמליים בלב העיר שישרתו את תושביו ומבקריו לתחנות הקו האדום ולמסדרונות אורך ראשיים של התחבורה הציבורית".
מטעם עיריית ת"א נמסר בתגובה להחלטה כי "בשנים הקרובות, שנות הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, לא ניתן יהיה לשמר את תנועת האוטובוסים ברחוב אלנבי, עקב חפירת התשתית הנדרשת לחידוש תשתיות הרחוב, פינוי רצועת המסילה והקמת מסילות הרכבת הקלה. כתוצאה מכך, נדרש להעתיק את קווי האוטובוסים מחוץ לרחוב אלנבי למשך תקופת העבודות."