חדשות
על רקע המאמץ להפחתת הרעש בנתב"ג שנגרם על ידי מטוסי מטען גדולים החל מסוף מרץ 2023 (תחילת עונת הקיץ) לא תותר נחיתת מטוסים עם 4 מנועים בנמל התעופה בן גוריון.
רשות שדות תעופה פנתה היום (חמישי) לחברות התעופה הפועלות בנמל התעופה בן גוריון בבקשה להיערך לכך.
הרשות הודיעה לחברות כי החל מקיץ שנה הבאה וכחלק מהצעדים שבכוונתה לנקוט לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים בישובים המושפעים מפעילות נמל התעופה כאמור, לא תותר נחיתת מטוסים עם 4 מנועים בנמל התעופה בן גוריון.
רשות התעופה תטיל הגבלות על פעילות מטוסים רועשים בנתב"ג, לרבות איסור פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים מסוג שעות היממה. יש לציין כי מדובר בעיקר במטוסי Boeing 747 ודומיהם.
עוד הבהירה הרשות כי החל מתאריך 31/03/2023 פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים תתאפשר במקרים חריגים בלבד שיותנו בקבלת אישור מיוחד של הנהלת נתב"ג.
בתוך כך נחשפים נתוני הטיסות וזאת על רקע פתיחת השמיים בהסכמי אברהם והיציאה המהירה מתקופת הקורונה שהביאו לעלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.
ברשות שדות התעופה מדווחים כי חציית המרחב האווירי הישראלי גדלה בשנת 2022 (עד סוף יולי) בהיקף של 226% יחסית לתקופה המקבילה ב 2021. מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 86,393 טיסות מסחריות בינלאומיות.
ברשות מסביר כי רובן המכריעה של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון - כ 66,722 אלף טיסות (עד סוף יולי). שאר 19,671 הטיסות המסחריות הבינלאומיות שטסו במרחב האווירי הישראלי הינן טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל.