(צילום: Sparkle1111112/shutterstock)

חדשות

נחשף: כך ניצלו הקמעונאים את מס החד פעמי

בממצאי ההבדיקה קבע בנק ישראל כי עליית המחיר מעל ומעבר לחבות המס, תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת בגלל מבנה צד ההיצע של השוק

מ. פריד
הוספת תגובה
(צילום: Sparkle1111112/shutterstock)
אא

בנק ישראל חשף היום (ראשון) כי מחיר הכלים החד פעמיים בפועל גבוה ב-70% מאשר השפעת המס הישירה, שהוטלה עליהם בחודש נובמבר 2021.

בבדיקה שערך הבנק על השפעת הטלת המס על המחירים, התגלה כי הקמעונאים ניצלו לטובתם את המיסוי על הפלסטיק והעלו את המחירים מעבר למה שנדרש, כך שאם המס דרש העלאה של 13 שקלים על כל קילוגרם, בפועל הועלו 22 שקלים.

בממצאי ההבדיקה קבע בנק ישראל כי עליית המחיר מעל ומעבר לחבות המס, תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת בגלל מבנה צד ההיצע של השוק או משום שהמידע העומד לרשות הצרכנים אינו מלא.

נראה שהקושי של הצרכנים לזהות את ההעלאה הנגזרת מהמס – קושי הנובע מכך שהוא נקבע על בסיס המשקל, שאותו קשה לצרכן להעריך – הקל על ההעלאה העודפת של המחיר.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי