רוצים לקבל את כל עדכוני החדשות הכי חמים?

בשורה לרוכשי הרכבים החשמליים: אתם עתידים לשלם פחות מס משחשבתם
עמדת טעינה לרכב חשמלי. (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

חדשות

בשורה לרוכשי הרכבים החשמליים: אתם עתידים לשלם פחות מס משחשבתם

ועדת הכספים סיכמה על הארכת ההטבה עד סוף 2028, ובמקום העלאה ל-83% בשנה הבאה, המס יעמוד על 45% • מס הקנייה על רכבים מסחריים חשמליים יישאר על 35%

מאיר פרץ
הוספת תגובה
00:00
00:00
האזינו לכתבה
colbass.com
בשורה לרוכשי הרכבים החשמליים: אתם עתידים לשלם פחות מס משחשבתם
עמדת טעינה לרכב חשמלי. (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

בשורה משמעותית לרוכשי הרכב החשמלי בישראל: ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, סיכמה היום (שלישי) על מתווה חדש למיסוי רכבים חשמליים, לפיו מס הקנייה יעמוד על 45% עד סוף שנת 2028 – במקום העלאה ל-83% בשנת 2025, כפי שנקבע בחוק המקורי.

ההחלטה מהווה הקלה משמעותית לשוק הרכב החשמלי, שצבר תאוצה בשנים האחרונות, ומטרתה לעודד את המשך המעבר לרכב ירוק בישראל. לצד זאת, הוחלט כי רכבים מסחריים חשמליים, שחדירתם לשוק נמוכה, ימשיכו ליהנות ממס קנייה מופחת של 35% – במטרה להאיץ את המעבר לכלי רכב מזהמים פחות בתחום התחבורה המסחרית.

הדיונים בוועדת הכספים על צו תעריף המכס והפטורים (מיסוי ירוק) נמשכו במשך שבועות ארוכים, כאשר חברי הוועדה התנגדו בנחרצות לצמצום ההטבות לרכב חשמלי, כפי שתוכנן בצו המקורי.

במקור, מס הקנייה על רכבים חשמליים עמד על 35% בשנת 2024, אך היה צפוי לזנק ל-83% בשנת 2025, מהלך שעורר התנגדות רבה מצד חברי הוועדה, היבואנים וגורמים בענף התחבורה. חברי ועדת הכספים דרשו לשמור על ההטבה לרכב חשמלי, אך ברשות המיסים טענו כי צמצום ההטבה על רכבים שאינם חשמליים הוא תנאי הכרחי למימון המשך הפחתת המס על רכבים חשמליים – בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

נוכח ההתנגדויות, הוארך הצו המקורי בשבועיים נוספים – במהלכם התקיימו דיונים קדחתניים בין ועדת הכספים לרשות המיסים. כעת, לאחר שהושגו הסכמות, הצו צפוי להתפרסם בימים הקרובים ולהיכנס לתוקף כהוראת שעה שתימשך עד סוף שנת 2028.

הסיכומים המרכזיים בצו המעודכן:

  • מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עד סוף 2028 – ולא יעלה ל-83% בשנת 2025 כפי שתוכנן במקור.
  • שמירה על מס קנייה מופחת לרכבים מסחריים חשמליים (35%) – כדי לעודד חדירתם לשוק ולהפחית את הזיהום שנגרם על ידי רכבים מסחריים המונעים בדלקים מזהמים.
  • צמצום חלקי של ההטבה לרכבים שאינם חשמליים – במטרה לאזן בין עידוד התחבורה הירוקה לבין הכנסות המדינה ממיסוי הרכב.

ההחלטה החדשה מעניקה יציבות ו-ודאות לצרכנים וליבואני הרכב, שחששו מהעלאת המס הדרמטית ב-2025. גורמים בענף הרכב ציינו כי ללא הארכת ההטבה, מחירי הרכבים החשמליים היו מזנקים בעשרות אלפי שקלים – פגיעה שהייתה עלולה להאט משמעותית את קצב המעבר לרכב חשמלי.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "הצלחנו למנוע מהלך שהיה פוגע ישירות בציבור ובמאמצים לצמצום הזיהום במדינה. הארכת מס הקנייה הנוכחי עד 2028 מבטיחה אופק ברור לשוק הרכב החשמלי, תוך שמירה על איזון תקציבי למדינה". 

הצו המעודכן צפוי להתפרסם בימים הקרובים, ולאחר מכן יובא לאישור סופי בוועדת הכספים. גורמים בשוק הרכב מעריכים כי ההחלטה תסייע לשמור על רמת מחירים אטרקטיבית לרכב חשמלי ותעודד המשך חדירה של דגמים חשמליים לישראל.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי
עכשיו בשידור: אמונה ושמחה
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב