רוצים לקבל את כל עדכוני החדשות הכי חמים?

וואטסאפ מגבילה את מספר הודעות התפוצה
וואטסאפ. (צילום: DenPhotos / Shutterstock)

חדשות

וואטסאפ מגבילה את מספר הודעות התפוצה

מטא מכניסה שינויים שיפחיתו את כמות הודעות הפרסום – ומוסיפה כלים חדשים למשתמשים העסקיים

מאיר פרץ
הוספת תגובה
00:00
03:24
האזינו לכתבה 3 דקות
colbass.com
וואטסאפ מגבילה את מספר הודעות התפוצה
וואטסאפ. (צילום: DenPhotos / Shutterstock)
אא

אפליקציית וואטסאפ עומדת לעבור שינויים משמעותיים שיגבילו את היקף הודעות התפוצה (ברודקאסט) ויפחיתו את הספאם שגולשים מקבלים – הן מחשבונות פרטיים והן מחשבונות עסקיים. בנוסף, החברה תאפשר תזמון הודעות, אך רק למשתמשי וואטסאפ ביזנס בתשלום.

על פי דיווח של TechCrunch, וואטסאפ תתחיל בקרוב לבחון מגבלות חדשות על שליחת הודעות תפוצה. נכון להיום, משתמשים פרטיים יכולים לשלוח מספר בלתי מוגבל של הודעות תפוצה, אך בקרוב מטא צפויה לקבוע מכסה חודשית להודעות אלו.

לדוגמה, מטא בוחנת אפשרות של הגבלה ל-30 הודעות תפוצה בחודש למשתמשים פרטיים. בתקופת הבדיקה המספרים עשויים להשתנות, אך אם משתמשים ירצו להגיע לקהל רחב יותר – הם יוכלו לעשות זאת באמצעות עדכוני סטטוס או שימוש בערוצים, אותם השיקה החברה לאחרונה.

גם חשבונות וואטסאפ ביזנס, שהיו יכולים לשלוח הודעות תפוצה חופשיות ללא הגבלה, צפויים להיות כפופים למגבלות דומות. במקביל, וואטסאפ צפויה להכניס גרסה בתשלום של שירות הודעות הברודקאסט, שתכלול כלים מתקדמים לשימוש עסקי.

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שמטא תכניס הוא אפשרות תזמון הודעות מראש, אך נכון לעכשיו הפיצ'ר יינתן רק למשתמשי וואטסאפ ביזנס בתשלום. מדובר בתוספת מבוקשת שתאפשר לעסקים לקבוע מראש זמני שליחה של הודעות שיווקיות, מבצעי מכירות או עדכונים על מוצרים.

בשלב הפיילוט, עסקים יקבלו 250 הודעות מותאמות אישית בחינם, אך לאחר מכן יידרשו לשלם על כל הודעה נוספת. מטא עדיין לא פרסמה מה יהיו מחירי ההודעות, אך המודל העסקי שלה מתבסס על תשלום עבור הודעות שיווקיות, שירותיות, אימות והתראות.

המהלך החדש מצטרף לשורת פעולות שביצעה וואטסאפ בשנים האחרונות במטרה לצמצם את הספאם באפליקציה. בין היתר, היא הגבילה את כמות ההודעות השיווקיות שמשתמשים מקבלים ביום, וכן בחנה אפשרות של "ביטול מנוי" להודעות עסקיות, כך שמשתמשים יוכלו לבחור אילו הודעות הם מעוניינים לקבל – ללא צורך לחסום את העסק לחלוטין.

בנוסף, וואטסאפ ביצעה מתיחת פנים ללוגו של וואטסאפ ביזנס: במקום האות B במרכז בועת הצ'אט, המשתמשים יראו סמל "+", שמוסיף ממד חדש לעיצוב האפליקציה.

בשנים האחרונות, וואטסאפ ביזנס הפכה לאחד ממנועי ההכנסות של מטא. הדוחות הרבעוניים של החברה הראו צמיחה משמעותית בהכנסות משירותי ההודעות העסקיות. המודל של מטא מבוסס על הצעת גרסה חינמית בסיסית, שבה עסקים יכולים ליצור פרופיל עסקי, קטלוג מוצרים ועמוד נחיתה, אך כדי ליהנות מהפיצ'רים המתקדמים – כמו תזמון הודעות או שליחת הודעות תפוצה רחבות היקף – הם יצטרכו לשלם.

השינויים הצפויים בוואטסאפ עשויים לצמצם באופן ניכר את הספאם שמקבלים המשתמשים הפרטיים, תוך כדי יצירת הזדמנויות חדשות לעסקים שמעוניינים להשתמש בפלטפורמה לתקשורת עם לקוחות. השאלה שנותרה פתוחה היא עד כמה יפגע המהלך בעסקים קטנים שהשתמשו עד כה בהודעות תפוצה בחינם – ומה יהיו המחירים החדשים של השירותים בתשלום.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי
עכשיו בשידור: אמונה ושמחה
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב