חדשות בעולם
הבוקר (חמישי) התעורר עולם הרכב לבשורה שמרעידה את גלגלי התעשייה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי בכוונתו להטיל מכס של 25% על רכבים שמיובאים מחו"ל. כן, גם על הרכב הקטן שמיוצר ביפן, גם על המכונית היוקרתית מגרמניה, וגם על החשמלית הקוריאנית עם כל הגאדג'טים.
במילים אחרות, מי שחשב לטייל לאמריקה ולקנות שם רכב בזול, כדאי שיתכנן מסלול מחדש.
אבל לא רק הצרכנים הפרטיים מרימים גבה. מדינות רבות – בראשן קנדה, גרמניה ויפן – כבר שלפו את המפתחות, או יותר נכון, את הכלים הכלכליים, כדי להגיב על המהלך. והם לא מתכוונים להוריד הילוך.
ומה עם טסלה, חברת הדגל האמריקנית של אילון מאסק, שידועה לא רק בגלל המכוניות שלה, אלא גם בזכות הדומיננטיות של בעל הבית שלה בזירה הציבורית? כאן העסק מתחיל להסתבך.
כידוע, טסלה אולי נולדה בארה"ב, אבל חלקים רבים ממנה מיוצרים מחוץ לגבולות המדינה. ספקיות מחו"ל, שווקים בינלאומיים, והטבות ממשלתיות מחוץ לאמריקה – כל אלה הפכו את טסלה למוצר גלובלי מובהק. ולכן, כשהמדינות מאיימות להטיל תגובה נגדית – טסלה נמצאת בעין הסערה.
בבריטניה, למשל, שרת האוצר כבר רמזה שתישקל מחדש התמיכה בטסלה אם טראמפ לא ייסוג. באירופה בכלל שוקלים לקנוס רכבים אמריקניים, ובגרמניה מדברים על פגיעה בכבוד התעשייה האירופית.
השאלה הגדולה היא – האם טראמפ משחק שחמט או דמקה? מצד אחד, הוא מנסה להחזיר את הייצור הביתה, להגן על הפועל האמריקני ולמנוע תחרות לא הוגנת. מצד שני, מהלך כזה עלול להבעיר שוב את מלחמת הסחר, והפעם – בחשמל מלא.
אבל גם עבורנו כאן בארץ הקודש יש מה להרהר בו. האם צעדים כאלה ישפיעו על מחירי הרכב בישראל? האם טסלה, שכבר הפכה כמעט לרכב הלאומי של בני ברק והרצליה גם יחד, תעלה עוד יותר?
בסופו של יום, כמו בכל דבר, צריך לשאול – מה יצא מזה? האם המכס הזה יועיל, או רק יסבך את העניינים? ימים יגידו.
השנה לא נותנים להם לחכות - משפחות רבות מצפות לתרומה שלכם לחג הפסח! לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו